پیامبر اکرم (ص) می فرماید:


ان الله تعالی جعل ﻷخی علی فضائل لا تحصی کثرة فمن ذکر فضیلة من فضائله مقرابها،غفرالله له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر و من کتب فضیلة من فضائله،لم تزل الملائکة تستغفرله مابقی لتلک الکتابه رسم و من استمع الی فضیلة من فضائله،غفرالله له الذنوب التی اکتسبها بالاستماع ومن نظر الی کتاب من فضائله غفرالله له الذنوب التی اکتسبها بالنظر ثم قال الی وجه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب عبادة و ذکر عبادة ولا یقبل الله ایمان عبد الا بولایته والبرائة من اعدائه.

خداوند برای برادرم علی، فضایل بی شماری قرار داده است که اگر کسی از روی اعتقاد یکی از آن فضایل را بیان نماید خداوند گناهان گذشته و آینده ی او را می بخشد، اگر کسی یکی از فضایل را بنویسد تا هنگامی که آن نوشته باقی مانده است ملائکه برای او استغفار می کند و اگر کسی یکی از فضایل آن حضرت را استماع نماید خداوند همه ان گناهانی را که از راه گوش انجام داده است را می بخشد و اگر کسی به نوشتهای درباره حضرت علی ع نگاه کند خداوند تمام گناهانی را که از راه چشم کسب کرده در می گذرد نگاه کردن به چهره امیرالمومنین و یاد کردن او عبادت است و ایمان کسی جز با دوستی او و بیزاری جستن از دشمنان او پذیرفته نمی شود.


منبع:فضایل علی (ع) از دیدگاه اهل سنت؛ابن حجر مکی،الصوایق المحرقه،ص75.